mari memasak bersama badan uniform sma bugisiah....

02.36 Edit This 0 Comments »
asslamualaikum....ni lah aktiviti pertama pd tahun 2011 ni yg menggabungkan 100 ahli dr 4 badan uniform sma bugisiah tampok..dan beberape org chef yg di import dr sma bugisiah..huhuhu...dan majlis ini d mc kan oleh cikgu azwa..mari kita ikuti....
bengkel ini di mulakan dgn cara-cara memasak dadih n membuat koktel yg di selenggarakan oleh chef fathiyah..hahahaha...masakan paling senang n mudah skali,tp..ramai peserta bengkel yg tak tahu nak wat..huhuhu...

ni lah dadih,saya mengajar mereka cara2 membuat dadih n juga menghias dadih..ni yg simple,yg betul2 telah di makan oleh para peserta bengkel..licin..hahahaha...sedap n mudah...lg sedap kalo kita tambahkan nata n buah2han segar didalam acuan....


yg ke 2,saya mengajar mereka tuk wat koktel..ni juga mudah,simple cuma memerlukan byk kos kalo nak sedap..nape koktel saya warna cam kelabu?saya letakkan cincau..sbb tu warnanyer begitu,bahan2 lain,nata,sumi,cendol,jeli,dll....koktel ni mengikut citarasa saya..tp mereka boleh ubah ikut citarasa mereka..yum...yum...yum....itu jelah yg saya tahu..hahaha..sesuai untuk hidangan rumah terbuka di hari raya..masakan seterusnya...


ayam masak ugik


siakap sweet sour..

masakan kali ni di kendalikan oleh chef zaliha n chef azizah..amat menyelerakan,lg2 ayam masak ugik...bahan2nyer,serai,santan,tu je yg saya ingat..hahaha..sweet sour pun sedap...dan bengkel ini di tutup dgn cara2 menghias kek,oleh chef dr kedai kek fawwaz..



sungguh menyelerakan....alhamdullillah majlis ini berjalan ngan lancar n jayanyer...alhamdullillah..leh wat lg tuk tahun depan.....

0 komentar: